četvrtak, 12. studenoga 2015.

Zaštita vodomjera od zamrzavanja



Dolaskom zime kada temperature padnu ispod 0 ° C pojavljuje se problem zamrzavanja vodomjera.Obzirom da proizvođači ne preuzimaju odgovornost za takvu vrstu štete,korisnik će sam morati osigurati preventivne zaštitne mjere -  toplinsku izolaciju.
Svi korisnici vodomjera posebno oni koji nemaju stalno prebivalište u objektima kojima imaju vodomjer (npr. Vikendice) moraju s vremena na vrijeme provjeriti status svog vodomjera , te pregledati okruženje u kojem je instaliran vodomjer.

Kako možemo zaštiti vodomjer od zamrzavanja?
-          dubok bunar sa dovoljno dugačkom mjernom osovinom sa izoliranim poklopcem
-          dodatna toplinska izolacija vodomjera sa toplinskim materijalima
-          spriječiti kruženje hladnog zraka u mjeroj osovini  i oko instalacije
-          kod pojave zamrzavanja osigurati cirkulaciju vode
 
 
U skladu s odredbama Pravilnika o opskrbi pitkom vodom na području vaše županije, oštećeni mjerač zamijenjuje samo ovlašteni izviđač za javnu uslugu opskrbe pitkom vodom. Troškovi nastali kao posljedica neodgovornog ponašanja korisnika snose vlasnici - sami korisnici.
Pravilnik o opskrbi pitkom vodom ne dopušta korisniku da sam izvrši  demontažu ugrađenog vodomjera.Vodomjer - opći metar naplate je metar koji mjeri potrošnju pitke vode iz javnih vodoopskrba. U zgradama sa više stanova vodomjeri moraju biti ugrađeni na lako dostupnim zajedničkim mjestima,po mogućnosti odvojeno za svaku stambenu jedinicu.Mjerač je u vlasništvu korisnika.



Redovita zamjena vodomjera provodi se u skladu s važećim propisima, koji se treba mijenjati i pregledati svakih 5 godina.Trošak zamjene vodomjera snosi korisnik.
Korisnik može zatražiti posebnu kontrolu vodomjera, ako se sumnja da je mjerenje netočno.Ukoliko se tijekom kontrole utvrdi uporaba vode izvan dopuštenih parametara  troškove kontrole snosi sam operator. Kako bi se spriječile neovlaštene intervencije, kao što su preseljenje ili uklanjanje mjerača, štete mehanizma, operator odmah nakon ugradnje plombira vodomjer.

Korisnik je dužan sve nedostatke na kućnom vodovodnom priključku ili obračunskom vodomjeru  odmah prijaviti operatoru vodovoda. Za potrošnju vode je odgovoran vlasnik novo ugrađenog vodomjera.
Često mislimo da  zbog curenja vodokotlića, istrošene gumice iz slavine ili oštećenja unutarnjeg vodovoda, dolazi do nekontroliranog istjecanja vode, što se odražava na vodomjeru. Često se događa da su korisnici iznenađeni količinom potrošene vode, stoga savjetujemo da pažljivo pratite mjesečnu potrošnju vode i u slučaju povećane potrošnje, provjerite uzroke.

Nema komentara:

Objavi komentar